Tiedote: Fira Group Oy ja Tocoman Oy syventävät yhteistyötään rakentamisen digitalisoinnin vauhdittamiseksi

November 25, 2016

Pitkäaikainen yhteistyö syventyy entisestään. Tocoman on ollut vuodesta 2009 lähtien Firan kumppanina kehittämässä muun muassa tietomallipohjasta fiksumpaa rakentamista. Fira Group Oy ja Tocoman Oy ovat allekirjoittaneet uuden yhteistyösopimuksen marraskuussa 2016. Yhteistyön tavoitteena on nopeuttaa ohjelmistojen kehittymistä.

Oikea tieto oikeaan aikaan oikeilla ihmisillä

Rakentamisen riskien hallinnassa ja kannattavuuden parantamisessa on olennaista, että rakennusprojektissa oikea tieto on helposti saatavissa oikeaan aikaan oikeille ihmisille. ”Olemme kiihdyttämässä vuodesta 2009 alkanutta palvelulähtöisen rakentamisemme kehittämistä. Alustaliiketoiminnan mallin toteuttaminen edellyttää hyviä ohjelmistoja ja niiden voimakasta kehittymistä. Näemme tärkeänä suomalaisten ohjelmistokehittäjien ja yritysten kytkemisen tähän kehitystyöhön. Tocomanin kanssa yhteistyömme on jatkunut pitkään ja haluamme jatkaa sitä. Odotamme yhteistyöltä vahvaa ja nopeaa kehittymistä siirtyessämme toiminnassamme kohti rakentamisen laajempaa digitalisointia.” toteaa Firan toimitusjohtaja Jussi Aho. ”Fira on ollut Tocomanin kumppani jo vuodesta 2009 lähtien. Fira on ollut aktiivinen rakentamisen toimintamallien uudistaja, ja yhteistyömme on ollut vahvaa. Olemme iloisia, että nyt sovitun yhteistyön myötä kehittymisemme vauhdittuu” kertoo Tocomanin toimitusjohtaja Tomi Tutti.

Tilaa uutiskirjeemme

Kiinnostavatko rakennusalan murros ja digitalisaatio?

Kokoamme uutiskirjeeseemme ajankohtaisimmat uutisemme sekä työntekijöidemme mietteet rakennusalan tulevaisuudesta.

Klikkaa ja tilaa uutiskirjeemme!